ČESKÁ CHUŤOVKA – STABILNÍ MAJÁK KVALITY A VÝTEČNÉ CHUTI

10. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2018"

a  8. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2018“

chutovka18


Letošní „osmičkový“ rok je rokem velkých kulatých výročí, ale také jednoho malého, které by ovšem nemělo mezi těmi velkými tak úplně zapadnout – alespoň ne u těch, kdo si rádi pochutnají na výtečných a poctivých potravinách vyrobených u nás. Je tomu totiž právě deset let, co se skupina zdravě naštvaných potravinářských odborníků rozhodla čelit nepřiměřenému tlaku trhu na co nejnižší cenu potravin, kdy i kvůli dravé zahraniční konkurenci zaplavovalo regály obchodů stále víc takového zboží, o jehož chuti a kvalitě se dalo úspěšně pochybovat. Objevilo se dokonce rčení, že se Česká republika stává popelnicí Evropy, a na tomto šprochu bylo tenkrát pravdy rozhodně víc než trochu. I řada domácích výrobců tak byla nucena kvůli nízkému odbytu kvalitních, ale vůči těm „šizeným“ cenově nekonkurenceschopných potravin proti svému přesvědčení zaměňovat tradiční suroviny různými zlevňujícími náhražkami, aby vůbec dokázali „přežít“.  Česká chuťovka se tak stala jednou z významných iniciativ „zdola“, snažících se o nápravu situace, a to jak v zájmu českých výrobců, tak i jejich zákazníků, kteří se mnohdy marně pídili zvlášť ve velkých řetězcích po tradičních chutných českých potravinách. Po deseti letech nadšeného úsilí se naštěstí Česká chuťovka může ohlédnout zpět s dobrým pocitem, že se její misi společným úsilím s českými potravináři daří stále lépe naplňovat.   Rok od roku se zvyšuje zájem českých výrobců o soutěž, kteří do ní přihlašují i čím dál víc po všech stránkách prvotřídních potravin, takže odborná porota musí své už tak vysoké nároky úměrně tomu dále zvyšovat. V současné době se už značkou ČESKÁ CHUŤOVKA může pyšnit cekem 649 výrobků od 175 českých potravinářů a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 114 potravin od 66 výrobců – a to už je určitě slušný výběr pro mlsné jazýčky. Je víc než potěšitelné, že kvalita a výtečná chuť potravin  je nezpochybnitelnou hodnotou a součástí stavovské cti narůstajícího počtu českých potravinářů.  

 DSC 0004

Posilování prestiže značky ČESKÁ CHUŤOVKA mezi dalšími značkami kvality potravin na českém trhu se v desátém roce její existence symbolicky potvrdilo i slavnostním udělením prestižního titulu MARKETÉR ROKU 2017 na galavečeru České marketingové společnosti 17.5. t.r., což je uznáním jak pro všechny spolupracovníky a partnery soutěže, tak i potravináře, kteří se značkami Česká nebo Dětská chuťovka za své báječné výrobky již mohou pyšnit.  

 

Letos přichází organizátoři soutěže ve spolupráci se společností MarkAs distribution s novinkou – Databází vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka, která usnadní všem zájemcům, ať už obchodníkům, zákazníkům, zástupcům médií apod., přehledné vyhledávání oceněných potravin i výrobců za celou historii soutěže podle zadaných kritérií. Ocenění výrobci tak získají nový marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu. Tento jedinečný marketingový nástroj byl představen na tiskové konferenci 22.5. novinářům a zájemci si ho mohou nezávazně vyzkoušet na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka

 

Nad jubilejním desátým ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2018“ převzala opět odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, která spojuje dlouholetou tradici s progresivními směry a obory ve vědě a výzkumu, včetně potravinářského, a rovněž VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (PODSKALSKÁ), kde budou na podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je i letos rektor VŠCHT prof. Ing. Karel Melzoch, CSc.

 DSC 0006

Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA, která je raritou i ve světovém měřítku, bude opět udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si ji vysoutěžily v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jiné než u dospělých.  Kromě toho se organizátoři snaží propagací této značky podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.

 

Desátý ročník soutěže se koná již tradičně pod záštitou předsedy Senátu PČR Milana Štěcha a rovněž ministra zemědělství Jiřího Milka. Předávání ocenění se uskuteční 11. října v důstojné atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce, sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2018“ a již pošesté bude také jedna výrazná osobnost českého potravinářství slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“.

 

Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 13. září. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky, mj. i od výrobců chutných potravin.

Generálním partnerem České chuťovky je tradičně skupina Ahold. Váženým partnerem soutěže je opět Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění.
    
Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.


---------------
Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s. tradiční partner soutěže Česká chuťovka.
Hasičská vzájemná pojišťovna a.s. je již tradičním partnerem soutěže Česká chuťovka. V této soutěži jsou oceňováni výrobci kvalitních českých potravin, kteří tímto způsobem propagují sebe a své výrobky.
Soutěž Česká chuťovka je zaměřena na podnikatele a firmy, jejichž činnost a další úspěšný rozvoj si lze jen těžko představit bez kvalitního pojištění. Hasičská vzájemná pojišťovna – ryze česká pojišťovna v rámci své obchodní strategie oslovuje právě tento typ klientů a tím trvale udržuje „českého ducha“ i v oboru pojišťovnictví na českém pojistném trhu. Usnadňuje a pomáhá překonávat svým klientům významnou část nebezpečí, kterým musí podnikatelé čelit.
HVP a.s. pro účastníky 10. ročníku soutěže o značku Česká chuťovka 2018 opět připravila zvýhodněnou nabídku pojištění jak pro soukromé pojištění účastníků soutěže, tak i pro pojištění jejich podnikatelských aktivit. Jako partner soutěže poskytne účastníkům soutěže 20% slevu na pojištění soukromého majetku, odpovědnosti a pojištění úrazu. Pěti nejlépe hodnoceným účastníkům bude poskytnuta 30% sleva na pojištění podnikatelských rizik. Všem účastníkům soutěže při sjednání pojištění u HVP a.s. poskytne v průběhu roku 2018 obchodní slevu 15 % při sjednání pojištění podnikatelských rizik.

 

Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka


Poslání soutěže
Soutěž o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka" a „Dětská chuťovka“ především pomáhá spotřebitelům objevit chutné české potraviny. Výrobcům naopak pomáhá proniknout s výrobky, které splňují vysoké chuťové parametry, do povědomí spotřebitelů. Umožňuje dát o sobě vědět i malým a středním výrobcům, kteří jinak nemohou konkurovat velkovýrobcům v nákladech na reklamu.


Jakým způsobem vítězové ocenění používají
Pro úspěšné účastníky soutěže jsou získaná ocenění dokladem skvělé chuti a vysoké kvality jejich výrobků. Většina vítězů ocenění aktivně využívá ke své propagaci.


Proč vznikla Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka
Vytvořením Databáze vítězů soutěže chceme přispět k lepšímu využití marketingového potenciálu získaných ocenění.


Pro koho je databáze určena
-    koncovým spotřebitelům poskytuje skvělý zdroj informací o kvalitních a chutných potravinách, o kterých by se jinak možná vůbec nedozvěděli;
-    obchodníkům slouží jako zdroj informací o společnostech, jejichž výrobky mohou významně obohatit jejich nabídku.


Co databáze přináší účastníkům soutěže
Realizací databáze pro výrobce oceněných potravin vznikl nový marketingový kanál. To představuje potenciálně velmi významný bonus pro každého, kdo hledá nebo chce posílit svoje postavení na trhu.


Jaké informace databáze obsahuje
Informace o oceněných výrobcích a kontaktní informace výrobců.  Členění databáze umožňuje snadno vyhledat ty správné kontakty. Databázi najdete na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka

 

Organizátoři soutěže Česká chuťovka při vytvoření databáze vítězů spolupracovali se společností MarkAs distribution s.r.o., která je autorem použité technologie. Marketingový program MarkAs byl upraven „na míru“ tak, aby práce s databází byla co nejjednodušší.

 

 

 

Zdroj: Česká chuťovka 2018

20. červenec 2018
Dnes má svátek Ilja

Počasí


 

IMG 5592

jota

 

banner Luxor1

 

 bustourist

 logomotylek