Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

www.packway.cz
 Zluta Dama obdelnik

Od zboží pro domácnost, přes dřevěné chaty, hudební nástroje až po nedostatkové zboží, kterým byla socialistická „céčka“, se zásilkový prodej vyvíjí neuvěřitelně rychlým tempem. Pojďte s námi zavzpomínat na zlaté éry prvního prodejního katalogu Magnet. Přineseme vám i užitečné informace o tom, jak v době internetu zefektivnit dodání zásilky koncovému zákazníkovi a nastartovat úspěšný business.  


Psal se rok 1967, kdy svoji činnost zahájil první zásilkový časopis jménem Magnet v Pardubicích. Jeho poselství v tehdejším Československu bylo jediné – zlepšit zásobování obyvatelstva v místech s nedostatečnou obchodní sítí, umožnit výběr v klidu domova a ušetřit zákazníkům čas spojený s nákupem.

Cemod CZ 50let katalog 1967
„Katalog sloužil jako výkladní skříň českého průmyslu a bylo v něm to, co běžně nebylo k sehnání, takže docházelo k situacím, že měl často vyprodáno,“ vzpomíná na počáteční éru ředitel společnosti Petr Wagner.


První prodejní katalog spatřil světlo světa v březnu roku 1967 a vyšel na tehdejší dobu v rekordním objemu 70 000 výtisků. Katalog vycházel jednou ročně. Spotřební zboží v něm postupem let nahradily potřeby do domácnosti, hodinářské zboží, hračky pro děti, nábytek, šperky a dokonce i hudební nástroje.  


Květinová stěna a keramické misky – královny socialistických domácností…


Mezi nejprodávanější „trháky“ té doby patřily dřevěná květinová stěna Blanka, která byla v  tehdejších domácnostech známkou luxusu. Velký úspěch slavila u československých žen i sada čtyř do sebe zapadajících keramických misek se jménem Martina. Přes katalogový prodej se jich tehdy prodalo více než milion kusů.

 

Chatařský boom…


V roce 1977 se Magnet stal již etablovanou společností. „Našli bychom jen velice málo československých domácností, které neměly něco od nás,“ říká s úsměvem ředitel společnosti. V tehdejší době katalogy vycházely už jako kniha a měly přes 200 stran. A protože 80. léta patřila do éry vášnivých zahrádkářů a chatařů, mohli jste si v něm dokonce vybrat i dřevěný srub za několik desítek tisíc československých korun.


Prim zlatým osmdesátkám ale i přes to hrály céčka. „Céčka byla tak nedostatkovým zbožím, že se dokonce stihla vyprodat ještě před tím, než se objevila v katalogu,“ vzpomíná spolumajitel.


Revoluce ve znamení francouzské módy

Cemod CZ 50let katalog 1993
Revoluční období od listopadu 1989 se pro katalogy neslo především v duchu svobodného západu, a tak jste v sortimentu mohli najít elektroniku značky Bosch, Gorenje, Siemens Moulinex a mnoho dalších. V roce 1993 firma Magnet mění svého vlastníka a žezlo přebírá tehdejší francouzská společnost Camif. Katalogy se začínají orientovat směrem k pánské a dámské módě a ložnímu povlečení.


Před branami nového tisíciletí


Od roku 1999 společnost Magnet Camif spouští své historicky první webové stránky. Začíná nová éra. Éra internetu, pro zásilkový prodej období zrychlení a nových možností. „Byli jsme plní očekávaní, protože tehdy byl internet ještě v plenkách,“ vzpomíná nynější ředitel. V roce 2004 začíná novodobá historie společnosti. „Z Magnetu Camif se stává společnost CEMOD-CZ, která uzavírá spolupráci s francouzskou značkou Blancheporte, patřící dodnes mezi lídry v zásilkovém obchodě ve Francii,“ dodává Petr Wagner.


Tvrdý konkurenční boj


Po roce 2000 začíná pro CEMOD-CZ tvrdý konkurenční boj, kdy nabídka mnohonásobně přesahuje poptávku. Objednané zboží je zpracováno nebo vyřízeno ještě tentýž den. „Za 50 let jsme ušli dlouhou cestu, nyní jsme CEMOD-CZ, česká společnost, která má pod sebou 5 značek: Magnet 3Pagen, Blancheporte, modino.cz, vyprodej-slevy.cz a avedro.cz,“ uvádí ředitel.


Hudba budoucnosti CEMOD-CZ se mění na PackWay s.r.o.  


V současné době má firma jasnou vizi a cíl - mimo internetový prodej se orientovat také na komplexní profesionální služby v oblasti zásilkového obchodu. „Naše nová společnost pod názvem PackWay by měla pomoci internetovým a zásilkovým obchodům s vyřízením objednávky, přípravou a doručením zásilky ke koncovému zákazníkovi. Máme vlastní logistiku, sklady přes 15 000 metrů čtverečních a díky mnohaletým zkušenostem v oblasti zásilkového obchodu a online byznysu známe potřeby a přání zákazníků na všech úrovních,“ uzavírá ředitel.

 

 

Víte, že…


•    Katalogy Magnet se tiskly už od počátku v barevném provedení a vznikaly po vzoru západních zásilkových obchodů typu Quelle, Otto nebo Neckermann

 

•    Tehdejší katalogy se prodávaly v trafikách za 10 korun, později za 20 korun


•    V 80. letech jste si přes katalog mohli koupit i chatu. Ceny se pohybovaly podle velikosti, nejdražší stála přes 60 000 československých korun
 
•    Od roku 1993 se katalogy začaly distribuovat zdarma a orientovat se především na módu a ložní prádlo

 

 

 

 

Zdroj, foto:  www.packway.cz

 

 

26. září 2018
Dnes má svátek Andrea

Počasí


 

IMG 5592

jota

 

banner Luxor1

 

 bustourist

 logomotylek