Sklizeno otevírá prodejnu v Manifesto Marketu

Nakupujte nosem, ne očima, vyzývá Sklizeno
a zve k nakupování potmě do Manifesto Marketu

Manifestosklizeno

Ve spolupráci s Nadačním fondem Mathilda otevře Sklizeno v Manifesto Marketu u pražského Masarykova nádraží pop-up prodejnu Sklizeno powered by Mathilda, kde budou zákazníci v doprovodu nevidomých nakupovat pouze po čichu a chuti. Od 8. do 17. června si může kdokoliv vyzkoušet v úplně zatemněné prodejně, zda pozná kvalitu po vůni a může otestovat své chuťové buňky. Výtěžek z akce poputuje do Nadačního fondu Mathilda na rozšíření knihovny digitálních dokumentů. Po skončení pop-up na jeho místě vznikne nový koncept prodejny Sklizeno s možností nákupu surovin podle receptů.


„Neprodáváme esteticky dokonalou zeleninu bez chuti, krásně růžové šunky s minimálním obsahem masa a spoustou barviv, prostě nelákáme na vzhled, ale na kvalitu. Abychom zákazníkům ukázali, že oči nejsou často dobrý pomocník při nákupu, budou se muset v prodejně v absolutní tmě řídit jen svým čichem a chutí a uvidíme, zda lze kvalitu poznat i bez očí - bez toho, abyste četli etiketu a znali vzhled potraviny. My jsme si jistí, že to lze,“ představuje koncept pop-up prodejny Sklizeno powered by Mathilda Petr Borkovec, majitel sítě prodejen Sklizeno.


Po 10 dnů si budou moci zákazníci moci vyzkoušet nakupování čichem v areálu Manifesto u pražského Masarykova nádraží. Celým nákupem je bude provázet nevidomý asistent a bude jim nabízet potraviny jak k očichání, tak ochutnání. Tu, kterou si vybere, si vloží do speciální tašky zavěšené na krku a nákup klasicky zaplatí už na světle. Akce je nezisková a výtěžek z prodeje speciálních nákupních tašek poputuje na rozšíření knihovny digitálních dokumentů o sekci filmů s audiopopisem a o záznamy not v braillově písmu. Po ukončení provozu prodejny Sklizeno powered by Mathilda ji vystřídá nový koncept prodejny Sklizeno, ve kterém budou zákazníci moci nakupovat suroviny podle receptů, které se budou každý týden měnit.


„Nakupování ve tmě je pro nás další způsob, jak ukázat veřejnosti, s čím se nevidomí denně potýkají. Tentokrát je ale zábavné to, že jsme vlastně ve výhodě, protože jsme zvyklí nakupovat podle smyslů, které nám o jídle řeknou často mnohem víc než zrak. Jsme nadšení, že se nám podařilo najít takto hravou formu, jak ukázat něco tak běžného, jako je nakupování a doufáme, že to bude zákazníky bavit. Nás určitě,” dodává Luboš Krapka, ředitel nadačního fondu Mathilda.


Prodejna Sklizeno powered by Mathilda bude otevřená od 9. do 17. června denně od 12 do 20 hodin. Slavnostní otevření pro zvané proběhne v pátek 8. června 2018 v poledne, pro veřejnost se Manifesto otevře ten den v 18.00.


O Manifesto Market:
Manifesto je kulturně-gastronomický pop-up market, iniciovaný organizací reSITE ve spolupráci s Aerofilms. Designová tržnice tvořená 27 kontejnery oživí zapomenutý kout v samém centru Prahy a propojí frekventovaná, ale odtržená území. Pop-up je vzdáleně inspirovaný koncepty ze světových metropolí, kupříkladu londýnským Boxparkem. Propojí kulturní program, který bude zahrnovat projekce, DJs, hudební vystoupení, workshopy či lekce, s gastronomickým zážitkem. Manifesto bude nabízet street food vysoké kvality v limitované, sezónně obměňující se nabídce od lokálních dodavatelů. Stane se prvním místěm v České republice s cashless provozem. Manifesto vzniká za podpory Penta Real Estate, Mastercard, mmcité a pod záštitou starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého a radního hl. města Prahy Jana Wolfa.

O Sklizeno:
Česká společnost Sklizeno si vzala za cíl přinášet soustředěnou nabídku poctivých potravin a biopotravin především od regionálních dodavatelů a spojit ji s celoroční možností pohodlného nákupu v moderních prodejnách. Sklizeno nabízí potraviny především od malých a středních pěstitelů a výrobců z regionu, které vznikají podle prověřených postupů a receptur, bez použití zbytečných konzervantů, náhražek, škodlivých éček a dalších chemikálií, za použití kvalitních surovin, které byly vyprodukovány lokálně a nemusely cestovat přes půl světa.
V dubnu 2016 se Sklizeno propojilo se sítí prodejen My Food a v listopadu 2016 se sítí Náš Grunt. Aktuálně je tak v síti 53 prodejen po Česku a na Slovensku.

21. červen 2018
Dnes má svátek Alois

Počasí


 

IMG 5592

jota

 

banner Luxor1

 

 bustourist

 logomotylek