BARIÉRY VE VNÍMÁNÍ PRIVÁTNÍCH ZNAČEK

Češi privátní značky kupují. Stále se ale domnívají, že jejich kvalita je nízká

www.billa.cz

billa1
•    87 % zákazníků si v posledních 6 měsících zakoupilo produkt privátní značky.
•    V portfoliu řetězce BILLA naleznou zákazníci 1 567 výrobků privátních značek od 250 dodavatelů, z nichž 143 jsou české firmy.
•    V roce 2017 zařadila BILLA 111 nových artiklů a prodala celkem 260 milionů produktů privátních značek.
•    Češi se stále domnívají, že kvalita privátních značek je nízká. Pouze 10 % respondentů je kupuje pro jejich kvalitu.

 

Privátní značky se staly nedílnou součástí portfolia obchodních řetězců. Podle průzkumu, který nedávno zrealizovala společnost BILLA, se ukázalo, že produkty vlastních značek nakoupilo za posledních 6 měsíců celkem 87 % stálých zákazníků. Téměř polovina se pro koupi rozhodla na základě příznivé ceny, více než čtvrtina produkty privátní značky koupila na základě poměru ceny a kvality. Pouze 10 % dotázaných kupuje výrobky privátních značek pro jejich kvalitu. Ti, co privátní značky nekupují, jim nejčastěji nedůvěřují, považují jejich kvalitu za nízkou, případně kupují jen výrobky, se kterými mají zkušenost (brand). O dvojí kontrole výrobků privátních značek vědělo pouze 9 % respondentů.

 billa3

Privátní značky naleznou zákazníci v supermarketu BILLA již od roku 1999. V současné době nabízí BILLA celkem 1 567 výrobků vlastních privátních značek od 250 dodavatelů, z nichž 143 jsou české firmy. Za rok 2017 zakoupili zákazníci celkem 260 442 666 ks produktů privátních značek BILLA, což představuje téměř 17,5 % celkového obratu firmy.

 

Z průzkumu, který BILLA zrealizovala přímo na svých prodejnách, vyplynulo, že nejčastějším důvodem pro nákup výrobku privátní značky byla u necelé poloviny dotázaných (44 %) příznivá cena. Více než čtvrtina (28 %) uvedla, že produkty vlastních značek kupují kvůli vyváženému poměru ceny a kvality. Každý desátý tvrdil, že jsou výrobky kvalitní a 4 % dotázaných pak produkt zakoupila díky dobré předchozí zkušenosti. Ti, kteří za posledního půl roku koupili produkty privátní značky, často nespatřují žádné nevýhody výrobků (45 %). Pokud nějakou nevýhodu vidí, je to nejčastěji nízká kvalita (61 %), lacině působící obal (11 %), nebo neznámý výrobce či země původu (7 %).

 Obrázek2

„Privátní značky tvoří 17,5 % obratu naší společnosti, a proto se staráme o to, aby se k zákazníkům dostaly výrobky v nejvyšší možné kvalitě za příznivou cenu. Potvrzuje to i několik ocenění produktů našich privátních značek v nezávislých testech, které byly v poslední době realizovány,“ říká Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA a dodává: „Nejen, že každý náš výrobek splňuje veškeré legislativní požadavky, ale v souvislosti s kvalitou zároveň prochází velmi důkladnou kontrolou. To znamená, že audity výroby a rutinní ochutnávky provádí nejen výrobce v rámci své legislativní povinnosti, ale nad rámec určený zákonem také my. Díky tomu zaručujeme zákazníkovi stabilní kvalitu bez ohledu na dodavatele za příznivější cenu oproti konkurenčním produktům.“

 

Průzkum dále ukázal, že kromě kvality kladou spotřebitelé při nákupu privátních produktů důraz na jejich původ. Výrobce na etiketě hledají téměř dvě třetiny dotázaných (65 %). „Čeští zákazníci se stále častěji ptají na původ a složení potravin. Na jejich požadavky se snažíme reagovat, a proto na většině výrobků naší vlastní výroby výrobce uveřejňujeme,“ vysvětluje Jaroslaw Szczypka.

 billa4

Uvedení českého výrobce na obalu pak podle průzkumu dokáže k nákupu přesvědčit 44 % respondentů. Více než polovinu (55 %) dotázaných by pak k nákupu motivovalo doporučení od přátel nebo rodiny, 48 % by zase produktu dala šanci na základě ochutnávky na prodejně.

 

Průzkum také ukázal, že dotazovaní jsou toho názoru, že kvalita zboží napříč privátními značkami je rozdílná. Téměř třetina si myslí, že jsou privátní značky srovnatelně kvalitní jako brandové produkty, 8 % je dokonce přesvědčena, že zboží privátních značek je kvalitnější. Téměř čtvrtina (22 %) považuje zboží privátních značek za méně kvalitní. Dotázaní, kteří v posledních 6 měsících produkty vlastních značek BILLA koupili, mají o jejich kvalitě lepší mínění.

 

Průzkum také ukázal, že většina lidí má společnost BILLA spojenou se značkou Clever, Vocílka a BILLA.

 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 693 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených.

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG, a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy.
BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši téměř 26 mld. Kč (2016), s 221 prodejnami a více než 6 000 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 75 % jejího celkového sortimentu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy či Clever.

Více informací na: www.billa.cz

 

 

 

 

 

 

23. červenec 2018
Dnes má svátek Libor

Počasí


 

IMG 5592

jota

 

banner Luxor1

 

 bustourist

 logomotylek