OMV představuje single origin arabiku z Brazílie
OMV představuje single origin arabiku z Brazílie a kompletně přechází na kávu přímo od farmářů
Máte chuť na dobrou brazilskou kávu? Všechny čerpací stanice OMV v České republice zařazují nyní do nabídky stoprocentní arabiku nejvyššíkvality z Brazílie.
Na čerpacích stanicích OMV si mohou zákazníci vychutnat novou kávu z brazilských zrn
nejvyšší kvality s příchutí čokolády, oříšků a karamelu. Její uvedení doprovází
celoevropská kampaň francouzské umělkyně narozené v Brazílii.
V Česku u OMV zákazníci ročně vypijí přibližně 4,5 milionů šálků kávy, nejoblíbenější je
americano.
Veškerá káva nabízená na čerpacích stanicích OMV v celé Evropě pochází přímo
od pěstitelů formou direct trade, tedy bez obchodních mezičlánků.
Nová VIVA káva přináší výraznou chuť s jasně rozpoznatelnými tóny kakaa, sladkých
lískových oříšků a jemného karamelu. Zákazníci většiny čerpacích stanic OMV v České
republice si tak mohou vybrat mezi základním blendem VIVA Classic Selection a touto nově
uvedenou single origin arabikou z Brazílie. Aby vynikly chutě a vůně všech kávových nápojů
co nejlépe, probíhá současně se zaváděním nové brazilské kávy také seřízení všech kávovarů
na čerpacích stanicích profesionálním baristou.
Novinka pochází z brazilské rodinné farmy Familia Peixioto, která má více než stoletou tradicí
a nachází se v kávou proslulém regionu Minas Gerais. Zasazena je do údolí řeky Rio Grande,
kde místní ideální kombinace nadmořské výšky, srážek a teploty umožňuje pěstovat
a na slunci sušit kávová zrna té nejvyšší kvality s výraznými chuťovými vlastnostmi.
„Jen v České republice si na čerpacích stanicích OMV zákazníci ročně vychutnají přibližně
4,5 milionů šálků kávy. Proto klademe na její výběr mimořádný důraz. Spolupracujeme
s farmáři napřímo formou direct trade a na většině čerpacích stanic nabízíme dva druhy kávy.
V současné době si single origin arabiku oblíbilo zhruba 20 % našich zákazníků a věříme, že
po uvedení nové brazilské kávy jich bude ještě víc. Nejoblíbenějším kávovým nápojem je
u nás americano, druhé a třetí pomyslné místo drží společně cappuccino a espresso,“
komentuje Michal Janda, Convenience Retail Manager OMV Česká republika.
Uvedení brazilské single origin kávy doprovází celoevropská kampaň s ilustracemi, které
vytvořila francouzská umělkyně Hudesa Kaganow narozená v Brazílii. Hudesa se zaměřuje
na pestré a radostné kresby inspirované dětstvím. „Mojí inspirací pro tuto kampaň byla
krásná scenérie Minas Gerais a ženy, které vedou rodinnou farmu Peixioto. Bylo mi velkým
potěšením znovu navštívit tento krásný kraj a vidět jedinečnou architekturu, krajinu i lidi,
zejména místní ženy,“ komentuje spolupráci s OMV Hudesa.
Všechna zrna pro kávy nabízené u OMV jsou nyní získávána formou direct trade, tedy přímým
nákupem z farem bez obchodních mezičlánků. Direct trade stojí na budování přímých vztahů
mezi společnostmi a farmáři, na vzájemném respektu a jednání dvou rovnocenných partnerů.
Farmáři dostávají spravedlivou odměnu, mnohdy dokonce vyšší, než je průměrná tržní cena.
Příjem venkovské rodiny v rozvojové oblasti může tato forma přímého obchodu zvýšit až
o 50 %. Spotřebitel na druhou stranu přesně ví, odkud jeho káva pochází, kdo ji pěstuje a jak
je zpracovávána. Navíc se subjekty zapojené do přímých obchodních dohod zavazují
k investování části svých příjmů do iniciativ zaměřených na udržitelnost.
Zdroj, foto: www.omv.com
OMV web: https://www.omv.cz/cs-cz