Proč se vyplatí preventivní prohlídka tiskárny?

Proč se vyplatí preventivní prohlídka tiskárny?

detail tiskarny
Tiskárny jsou velmi vytěžovanou technikou hlavně v kancelářích. Dokud fungují, nepřipadá nám důležité jim věnovat přílišnou péči. Víte však, že pravidelným servisem můžete prodloužit jejich životnost a předejít nejrůznějším poruchám? Téma pro vás připravila produktová specialistka Pavla Černá z Tisknulevne.cz


Prevence je důležitá


Používat kvalitní tonery a otírat prach stačí možná u malé domácí tiskárny. Kancelářské tiskárny už ale vyžadují preventivní kontrolu a hloubkové čištění, aby se předcházelo poruchovosti a problémům jako je špatné podávání papíru, nekvalitní rozmazaný tisk a další.


V řadě případů si s takovými potížemi sami neporadíte a není dobré je přecházet, protože může dojít k zanesení tiskových hlav, opotřebení zapékací jednotky či úplnému vyřazení tiskárny z provozu.


Co bude podrobeno kontrole


Preventivní servis zahrnuje diagnostiku technického stavu tiskárny. Tiskárna bude rozebrána a důkladně vyčištěna od prachu a jiných nečistot. Dalším krokem je její seřízení, kdy se upravuje přítlak tiskových hlav, odvíjení a navíjení apod. Pokud technik objeví vadné či opotřebené součástky tiskárny, vymění je za nové. Rovněž je nutné zkontrolovat správné nastavení tiskárny. Vše bude zaznamenáno do servisního protokolu.


Proč se to vyplatí


V rámci záruky budete mít servisní prohlídku zdarma. Po záruce má pak každé servisní středisko stanoven orientační ceník. Cena se samozřejmě odvíjí od typu tiskárny, také od toho, kolik dílů bylo třeba vyměnit a kolik času technik na prohlídku tiskárny vynaložil.


Nicméně se prevence vyplatí, protože prodloužíte životnost své tiskárny, zvýšíte kvalitu tisku a zároveň budete mít nižší celkové náklady na spotřebu materiálu a možné náročnější opravy. Často platí, že čím častěji budete tiskárnu podrobovat kontrole, tím vám bude nabízena nižší cena či sleva.


Na koho se obrátit


Nebojte se oslovit servisní linky, které mají diagnostiku a případné řešení záručních i pozáručních poruch na starost. Preventivní servisní prohlídka a vyčištění by mělo proběhnout v ideálním případě jednou za rok. Záleží určitě na vytíženosti vašeho zařízení. Každý výrobce má své servisní středisko, na které se můžete telefonicky nebo e-mailem obrátit s dotazy, konzultovat problémy a požádat o servis.

11. prosinec 2019
Dnes má svátek Dana

Počasí


jota

 

banner Luxor1

 

 bustourist

 logomotylek