Playing online casino Malaysia through Alibaba33 online casino Malaysia can be a fun and rewarding experience for those who enjoy playing games for fun. judipoker365.comBet on your favourite slots, live, sporting events and win big! If you enjoy sports, slots tng duitnow 918kiss ewallet duitnow tng like Mega888 ewallet Alibaba33 online casino Malaysia has something for you.

Playing online casino Malaysia through Alibaba33 online casino Malaysia can be a fun and rewarding experience for those who enjoy playing games for fun. Slots Ewallet Online Casino Malaysia Mega888 918Kiss Alibaba33Bet on your favourite slots, live, sporting events and win big! If you enjoy sports Slots Ewallet Online Casino Malaysia Mega888 918Kiss Alibaba33, slots ewallet duitnow tng like Mega888 ewallet Alibaba33 online casino Malaysia has something for you.

Saunování pro zdraví a relaxaci

 Obvyklá teplota v sauně je 70–100 °C. Tělo vypotí během jednoho saunovacího cyklu (15 minut) zhruba 0,5 až 1 litr vody a na její doplnění (600 ml) potřebuje přibližně 45 minut. Během pocení v sauně neztrácí jen čistou vodu, ale také významné množství minerálních látek. K doplňování tekutin proto obyčejná voda tělu nestačí. Když pojmeme pitný režim jako protiváhu k pocení a zařadíme do něj přírodní minerální vody, můžeme saunování posunout na úroveň sportovního výkonu prospěšného zdraví.

1pexeitualyaune2323

„Během saunování a pocení organizmus ztrácí ve vysokých koncentracích hlavně sodík a chloridy, méně pak draslík, hořčík a vápník. Pokud tedy víme, že půjdeme do sauny, je vhodné upravit stravovací a pitný režim tak, aby na to bylo naše tělo připravené. Nejjednodušší je začít zhruba dvě hodiny před návštěvou sauny popíjet, přednostně přírodní minerální vody, klidně s vyšší mineralizací, a pokračovat v tom během saunování i po něm,“ vysvětluje spolupracovník AquaLife Institutu Mgr. Zdeněk Třískala, odborník na minerální vody a propagátor zdravého saunování.

Přírodní minerální vody jsou obecně velmi dobrou volbou, v rámci saunování mnohem vhodnější než slazené nápoje i ovocné šťávy, byť čerstvě vymačkané, a samozřejmě než alkohol. Značně nevhodné jsou nápoje s podpůrnými látkami, jako je tein, kofein nebo taurin. Pro své přímé účinky na organizmus se nemají pít jednak během saunování, jednak po šesté hodině večer, kdy zbytečně zatěžují nervovou i kardiovaskulární soustavu a mohou způsobit problémy s usínáním.

1vsaune2023

„Klidné prostředí sauny s příjemnou hudbou, tlumeným světlem, přívětivou atmosférou a třeba i speciálními ceremoniály pomáhá navodit náladu, díky které můžeme uniknout každodennímu shonu. Saunování tak má kromě benefitů na fyziologické úrovni blahodárný vliv i na duševní zdraví. Všechny tyto aspekty hrají významnou roli v regeneraci celého organizmu. Po dlouhá léta je proto sauna oblíbenou aktivní formou regenerace mezi sportovci, neméně vhodná je ale i pro nesportující populaci,“ říká PhDr. Mgr. Renata Větrovská, Ph.D., odborná konzultantka AquaLife Institutu v oblasti fyzioterapie.

Horko a teplotní zátěž organizmu pomohou uvolnit napětí ve svalech, zlepšit krevní oběh, a tím snížit stres, úzkost i deprese. Ticho, klid a teplo v sauně často vedou k mentálnímu odpočinku a lepšímu soustředění. Zvýšení teploty těla v sauně a jeho následné ochlazení může mít významný příznivý vliv na psychický stav i kvalitní spánek. Pravidelné saunování také pomáhá snížit zánět v těle, krátkodobě zmenšit oxidační stres, zlepšit imunitní reakci. Po saunování se zvyšuje produkce růstového hormonu a neurotransmiterů, které pozitivně ovlivňují mentální stav, ale také odolnost vůči vnímání bolesti.

1aniúnasauna

„Ženy mohou využívat saunu v premenstruační i menstruační fázi cyklu pro zmírnění symptomů spojených s premenstruačním syndromem – saunování v tomto období rozhodně není při současných menstruačních pomůckách tabu. Častější a dlouhodobé saunování zároveň napomáhá k pravidelnosti menstruačního cyklu i k rovnováze ženských hormonů progesteronu a estrogenů, protože snižuje chronickou nadprodukci a vyplavování stresových metabolitů kortizolu a adrenalinu,“ upozorňuje odborná konzultantka AquaLife Institutu v oblasti wellness Mgr. Zuzana Klofandová.

K saunování patří také etiketa. Je to svým způsobem společenská událost, a tak není jedno, jak se ve společnosti dalších lidí chováme. K základním pravidlům patří důkladná hygiena, udržování čistoty a ohleduplnost k ostatním návštěvníkům sauny. Saunování má být hlavně odpočinkem a ceremonií.

AquaLife Institute, www.aqualifeinstitute.cz, je organizace, která sdružuje přední odborníky a vědce zabývající se hydratací organizmu, výživou a zdravým životním stylem, ale i vodou jako přírodním zdrojem. Sleduje aktuální problémy a potřeby české společnosti v oblasti výživy a zdraví s důrazem na pitný režim. Podporuje také vědu a výzkum týkající se pitného režimu a vlivu příjmu tekutin na zdraví.

 

 

Zdroj, foto: www.aqualifeinstitute.cz

17. červenec 2024
Dnes má svátek Martina

Počasí


Naši partneři

logoNR1 

 

ALBATROS MEDIA RGB

 

logomotylek